Charakteristika a cíl vzdělávací akce
Délka trvání: 6 nebo 8 hodin
Cílem akce je aktivizace a prohloubení poznatků o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky s lehkým mentálním postižením, žáky se specifickými poruchami učení a žáky s
dysfázií. Metody podpory žáků při osvojování základních školních dovedností. Organizace výuky v běžné třídě, hodnocení a klasifikace.
Doporučení pro výběr účastníků
Učitelé základních a speciálních škol, pedagogičtí asistenti.
Obsahová náplň vzdělávací akce
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání (LMD, SPU, dysfázie), specifické obtíže zmíněných skupin žáků. Formou otázek a odpovědí zmapujeme aktuální znalosti účastníků. Osvojování čtení s využitím metody analyticko-syntetické, genetické nebo a globální. Pozitiva a úskalí jednotlivých metod. Písemný projev – technika psaní, náměty pro osvojování gramatiky. Náměty pro učení se gramatice, pomůcky pro výuku. Písemné vyjadřování, jeho úskalí a možnosti rozvíjení této dovednosti. Osvojování základů matematiky.
Hodnocení a klasifikace. Zapojení asistenta pedagoga.