PORADENSTVÍ A KONZULTACE pro děti, dospívající i dospělé se specifickými poruchami učení

Hledáte pomoc pro Vaše děti?

  • Ptáte se, proč se Vaše dítě neučí tak, jak byste si přáli? Proč zlobí? Nemá náhodou poruchu učení – dyslexie, dysortografie, dyskalkulie?
  •  
  • Mohu u dítěte v předškolním věku poznat, že bude mít dyslexii?
  • Má poruchu, ale co s ním máme dělat? Jaké pomůcky můžeme použít pro nekonečný boj s dyslexií a dalšími poruchami?
  •  
  • Mohu mít dyslexii i v dospělosti?

Doc. PaeDr. Olga Zelinková CSc.

Olga Zelinková

Docentka pedagogických věd, absolvovala Pedagogickou fakultu UK, obor speciální pedagogika. Zabývá se diagnostikou a poradenstvím v oblasti specifické poruchy učení a chování v celém věkovém kontinuu od předškolního věku do dospělosti. Je prezidentkou České společnosti "Dyslexie".

Rychlý kontakt

 Tel.: +420 605 42 66 81
 Email: olga@zelinkova.cz

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

 Co spojuje, co rozděluje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a běžnou populaci? Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním – využití dosavadních zkušeností pedagogů.

Charakteristika a cíl vzdělávací akce

 Délka trvání: 6 nebo 8 hodin
Cílem akce je aktivizace a prohloubení poznatků o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky s lehkým mentálním postižením, žáky se specifickými poruchami učení a žáky s dysfázií. Metody podpory žáků při osvojování základních školních dovedností. Organizace výuky v běžné třídě, hodnocení a klasifikace.

Doporučení pro výběr účastníků

Učitelé základních a speciálních škol, pedagogičtí asistenti.

Obsahová náplň vzdělávací akce

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání (LMD, SPU, dysfázie), specifické obtíže zmíněných skupin žáků. Formou otázek a odpovědí zmapujeme aktuální znalosti účastníků. Osvojování čtení s využitím metody analyticko-syntetické, genetické nebo a globální. Pozitiva a úskalí jednotlivých metod. Písemný projev – technika psaní, náměty pro osvojování gramatiky. Náměty pro učení se gramatice, pomůcky pro výuku. Písemné vyjadřování, jeho úskalí a možnosti rozvíjení této dovednosti. Osvojování základů matematiky.
Hodnocení a klasifikace. Zapojení asistenta pedagoga.