Pracovní listy jsou určeny pro děti předškolního věku, mohou s nimi pracovat i děti mladší. První část je zaměřena na předčíselné představy. Obsahuje úkoly rozvíjející grafomotoriku, zrakové a sluchové vnímání, řeč, paměť, pravo-levou a prostorovou orientaci a myšlení. Poté následuje utváření číselných představ v oboru 1 – 10. Východiskem jsou konkrétní představy množství, spojení množství s odpovídající číslicí, vnímání číselné řady, rozklady čísel.
Číst dál...
Knížka Mám dyslexii byla psaná především pro lidí, kteří touto poruchou trpí. Mnohokrát jsme od vydání knížky v roce 2012 s kolegou Dr. Čedíkem dostali velmi příjemnou zpětnou vazbu od těch, kterým pomohla.
Číst dál...
Nešikovné, všechno mu padá, každou chvíli něco rozlije nebo rozbije. Takové
může být dítě s dyspraxií. O tom, co tato porucha obnáší a jak ji případně kompenzovat, se mnou mluvila Mgr. Marie Těthalová pro časopis Informatorium.
Celý článek
Koncem 60. a začátkem 70. let se pod vedením prof. Matějčka začínali pravidelně scházet učitelky vznikajících tříd pro žáky s dyslexií a pracovníci pedagogicko-psychologických poraden, kteří se o tyto děti zajímali. Obsahem schůzek bylo vzdělávání a šíření informací mezi veřejností. Již tehdy zde přednášeli nejen čeští ale též zahraniční lektoři zvučných jmen.
Číst dál...
Mezi oběma pojmy je zásadní rozdíl, ačkoliv projevy mohou být podobné. Dyspraxie je zařazována mezi specifické poruchy učení a definována jako porucha postihující koordinaci pohybů a osvojování nových pohybových dovedností.
Přečtěte si celý článek Dyspraxie, nebo lenost? otištěný v časopise Školní poradenství v praxi 2/16 na straně 14 - 15.
Celý článek
Úspěch knihy mě nesmírně těší. Zároveň si ale kladu otázku, co je příčinou, že v záplavě našich i zahraničních publikací s tematikou poruch učení má právě tato kniha tolik čtenářů. Pojďme se podívat na její dlouhý život s připomínkou postřehů a zážitků s ní spojených.
Přečtěte si celý článek Jedenácté vydání knihy "Poruchy učení" otištěný v časopise Školní poradenství v praxi 2/16 na straně 16 - 17.
Celý článek
Přečtěte si rozhovor s Olgou Zelinkovou, který vyšel v deníku Právo 28. 4. 2014 pod titulkem Všímavý rodič dyslektické dítě pozná. Autorem článku je Věra Keilová a vy si můžete článek přečíst pod odkazem názvu článku.
Celý článek
DYS-centrum Praha o.s. je nezisková organizace, která se věnuje jedincům se specifickými poruchami učení a/nebo chování (SPUCH). Nabízí poradenskou, diagnostickou, konzultační a terapeutickou činnost dětem v předškolním věku s rizikem rozvoje SPUCH, žákům základních a středních škol i dospělým se SPUCH. Při práci s dětmi představuje nedílnou součást také spolupráce s jejich rodiči a učiteli.
Celý článek